Miranda: De marathon coach

Wil je jezelf graag verbeteren op de marathon, maar weet je niet hoe?  Heb je het idee dat je maar wat doet?  Wil je net als de toplopers een individueel schema?

Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Als marathonloopster, bewegingswetenschapper en fysiotherapeut heb ik zowel de praktische als theoretische kennis. Ik kan je helpen om je doel te halen. En dan gaat het niet om een standaard schema, maar om een schema dat past bij jouw leefomstandigheden en mogelijkheden. Daarnaast kunnen we wekelijks contact hebben om te horen hoe het gaat en om je door de zware momenten heen te slepen. Want motivatie en een steuntje in de rug zijn soms heel hard nodig.

Op dit moment heb ik ruimte om een aantal marathonlopers te begeleiden.

Een voorbeeld van een marathonpakket van 12 weken:

  • Een intake-gesprek om te bepalen wat je niveau is en wat je wensen zijn.
  • Elke week hebben we terugkoppeling per mail/strava/FB. Bij vragen tussendoor kan je mij altijd mailen of via FB messenger bereiken
  • Op basis hiervan maak ik wekelijks schema’s. Het schema baseer ik op jouw vooruitgang en de werk/gezinsdruk van de komende week.
  • Ik hou je trainingen bij via Strava, zodat ik het proces goed in de gaten kan houden.

Gebruik het contactformulier voor meer informatie.

groet

Miranda

 

 

Lees hier de ervaringen van Jeannine Liebrand, Nederlands recordhoudster marathon V60:

Samen grenzen verleggen

Miranda Boonstra daagt je uit….

 

Oké, je wilt een snelle marathon lopen. Waarom zou je dan voor begeleiding door Miranda Boonstra kiezen? Omdat ze zoveel meer is dan een ervaren marathonloopster. Natuurlijk weet Miranda alles van schema’s, van voeding, van krachtoefeningen en tempotraining, van duurtraining en vetverbranding en al die andere dingen die belangrijk zijn om een marathon succesvol en in een mooie tijd uit te lopen.

Eigenlijk wist ik al die dingen ook wel. Maar één ding vergat ik: focus. Miranda begeleidt je op weg naar een concreet doel. “Welke tijd wil je lopen?” Op basis van eerdere prestaties schat ze in wat realistisch is. En dan begint het. Eén rechte weg naar het doel. Doet het pijn? “Dit wil je toch!” Ben je moe? “Je kunt nog veel harder.” Twijfel je over je vorderingen? “Kom op, je loopt prima tijden, natúúrlijk kun je het.

GV_

In april 2015 liep ik de Rotterdam Marathon in 3:30:06. Mijn snelste ooit. Maar die 7 seconden… zou ik ook onder de 3:30 kunnen lopen? Miranda bekeek al mijn wedstrijdtijden en besloot dat ik mijn doel wel wat scherper mocht stellen. Het Nederlands record marathon in de V60 stond toen op 3:25:55. Ik zou daarbij in de buurt kunnen komen. We hadden nog 10 weken. Ik kreeg een strak schema. Elke week 5 trainingen, elke week de vorderingen rapporteren. En peptalk: “hup hup hup”, de typische Miranda-aanmoediging.

Het resultaat in de Eindhoven Marathon 2015 was boven verwachting: een nieuw Nederlands record V60 in 3:21:47. Al aan de start wist ik dat het kon. De training van Miranda Boonstra gaf mij niet alleen een ijzersterke fysieke basis, maar vooral ook de mentale hardheid die je als marathonloopster nodig hebt.

Jeannine Liebrand (1953)

 

 

FacebookTwitterGoogle+Share